محققان می گویند اشتهای خود را با انجام ورزش بیشتر کاهش دهید

23 جولای 2019- تحقیقات جدید نشان می دهد خوردن غذا و تحرک بیشتر ممکن است برای کنترل اشتها، بهتر از نخوردن غذا و اجتناب از ورزش باشد.

از مدتها پیش مشخص شده است که ورزش منجر به منافع بهداشتی فراوانی از جمله بهبود کنترل قند خون می شود، اما این مطالعه اهمیت آن را نه تنها برای کنترل وزن بلکه برای کاهش اشتها، پررنگ تر نمود.

دانشمندان آلمانی در تلاش برای درک بهتر ارتباط بین دریافت انرژی، فعالیت بدنی و کنترل وزن، مطالعه ای را بر روی اشتهای شرکت کنندگان انجام دادند.

به طور خاص، محققان دانشگاه Hohenheim در اشتوتگارت این فرضیه را که کنترل وزن زمانی که فعالیت فیزیکی و دریافت انرژی هر دو بالا باشند، بهتر صورت می گیرد، بررسی نمودند، آنها معتقدند خوردن غذا بهمراه انجام ورزش بیشتر منجر به گردش بالایی از انرژی می شود که به کنترل وزن از طریق کاهش اشتها کمک می کند.

محققان در این پژوهش، 16 فرد سالم را تحت نظارت قرار دادند. این افراد با استفاده از تردمیل در سطوح مختلفی از ورزش شرکت کردند. علاوه بر این مقدار کالری دریافتی آنها از غذای روزانه نیز متفاوت بود. برای هر شرکت کننده سطح هورمون اشتها اندازه گیری و تمام یافته ها ثبت شد.

نتایج نشان داد که در مقایسه با گردش بالای انرژی(high energy turnover)، گردش کم انرژی منجر به افزایش اشتیاق افراد به خوردن غذا در تمام سطوح دریافت انرژی می شود.

محققان نتیجه گیری نمودند که اشتهای افراد زمانی که سطح گردش انرژی بالاتر است بطور موثرتری کنترل می شود، در حالی که پرخوری و به تبع آن افزایش وزن احتمالا در سطوح پایین گردش انرژی رخ می دهد.بر خلاف مفهوم غالب کنترل وزن بدن، تاثیر مثبت فعالیت بدنی مستقل از سوزاندن کالری بیشتر  است و با بهبود اشتها توضیح داده می شود.

این یافته ها نشان می دهد که کنترل وزن می تواند با سوزاندن کالری بیشتر از طریق ورزش بهبود یابد و همچنین با کاهش اشتها به کنترل وزن کمک می کند.

یافته های این تحقیق در Journal of Clinical Endocrinology &Metabolism منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/jul/reduce-your-appetite-by-exercising-more,-researchers-suggest-99356219.html